sâmbătă, 13 decembrie 2014

Si am un prieten care....


Am eu o vorba, ca îmi petrec cam 60% din timp blocată în trafic. Da, plăcerile de a trăi în Cluj Napoca... Într-un din numeroasele dăţi în care eram în spatele volanului aşteptând, ploua torenţial afară când dintr-o dată, rătăcită printre melodiile care-mi cântă în maşina a început simfonia a 5-a a lui Beethoven. Acela a fost momentul în care am afirmat răspicat, chiar daca eram singură în maşină, "nimic nu se compară cu muzica lui Beethoven pe ploaie".
Ascultând intesitatea instrumentelor cu coarde din simfonia mi-am amintit puţinele detalii pe care le cunosc despre viaţa compozitorului: acesta a început să îşi piardă auzul încă de la vârsta de 28 de ani. Un tragic, tragic eveniment pentru un muzician de marimea sa. Era întreaga sa viaţa, totul ţinea de muzică, de sunete, care ţin de auz... Auz pe care el treptat îl pierdea. În anul 1818, adică la vârsta de 48 de ani Beethoven îşi pierde complet auzul. 
Şi am un prieten care şi el a pierdut ceva important, ceva ce îl definea într-o oarecare măsură. Oricum, cu toate că nu mai auzea deloc, asta nu l-a oprit deloc pe Beethoven sa facă muzică. El simţea vibraţiile, a compus o simfonie fiind inspirat de bătăile puternice în uşă ale asistentului său. S-a reinventat, a găsit o portiţă, a găsit ceva ce l-a ajutat să facă în continuare ceea ce iubeşte, muzica. 
Aş vrea ca şi prietenul meu să găsească ceva.
Aş vrea ca Beethoven să fie cea mai mare inspiraţie pentru noi toţi. Să învăţăm cu toţii să găsim alternative atunci când pierdem ceva important, să realizm cu şlumea e mare şi plină de posibilităţi. Aş vrea sa realizam ca suntem de-a dreptul nerecunoscători dacă ne complacem intr-o supărare, într-o depresie. 
Cea mai remarcabilă operă a lui Beethoven este simfonia a 9-a, cea care include Oda Bucuriei, actualul imn al Uniunii Europene. Copozitorul era complet surd când a scris şi interpretat această operă.
De reţinut e faptul că nu întotdeauna ceea ce credem că ne va duce cel mai departe, chiar ne duce. Şi că, uneori, poţi trăi şi fără ceea ce te defineşte.
Mult succes prietenului meu! 
Mult succes celor care caută alternative!
Fiţi fericiţi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu